maykedecock.reismee.nl

Sponsorgeld 2

Beste allemaal,

Het is alweer een jaar geleden dat ik in het begin van mijn periode in Kameroen zat. Met veel sponsorgeld van een aantal van jullie op zak, ben ik een zoektocht begonnen naar een goed doel hiervoor. Dat doel vond ik aan het einde van mijn verblijf, wat ervoor zorgde dat ik dit project zelf niet meer kon realiseren. Hierom heb ik een oproep gedaan om een enthousiasteling te vinden die het door mij bedachte project in samenwerking met Henry kan uitvoeren.

Resultaat is dat ik niet één, maar twee enthousiastelingen heb gevonden: Susanne en Alissa. Morgen gaan zij op reis naar Kameroen om aan het project te werken dat ik samen met Henry bedacht en in samenspraak met hen een wat concretere vorm heb gegeven.

De afgelopen weken zijn Susanne en Alissa bezig geweest met het ontwikkelingen van een goed lesprogramma over HIV/AIDS voor middelbare scholieren. Dit lesprogramma is gericht op Kameroen en specifiek op Banga Bakundu. Compleet met oefeningen en opdrachten zijn er boekjes gemaakt en gedrukt voor de leerlingen. Om docenten handvaten te geven om goede lessen hierbij te verzorgen, zal er een seminar georganiseerd worden voor de docenten die deze lessen zullen gaan geven. Hierin zal samen met hen bedacht worden hoe de lessen er uit moeten gaan zien. In aanloop naar Wereld Aids Dag op 1 december kunnen zij het lesprogramma dan elk jaar gaan gebruiken.

Een spannend project, maar Henry, Susanne, Alissa en ik hebben er zin in! Ik word per mail op de hoogte gehouden van de vorderingen van het project, en op mijn beurt zal ik dan ook jullie als sponsoren op de hoogte houden.

Voor de 1000e keer, ontzettend bedankt voor jullie gulle giften!! Jullie zullen de komende maanden horen hoe deze giften in dit project tot hun recht komen!

Liefs,

Mayke

Reacties

Reacties

paula reimerink

goed bezig ga zo door

Marie-Louise Reimerink

Wat mooi, Mayke, dat jullie zo'n mooie, concrete invulling hebben bedacht voor de besteding van de giften. Het klinkt prima en het is ook heel goed dat jullie de docenten, die het uiteindelijk ook de volgende jaren zullen moeten doen, begeleiding geven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!